Ai is eigenlijk het antwoordapparaat van de zoekmachine

Bing-ai is een chatbot dat gebaseerd is op OpenAi’s GPT-4 natural language processing model. Het model is geïntegreerd met de zoekmachine, wat betekent dat het een krachtige chatbot is dat heel snel door ontzettend veel webpagina’s kan gaan en de informatie op al die websites snel kan omzetten tot een gedetailleerde gepersonaliseerd antwoord op een vraag.

Lees ook:Een website maken: 15 vragen beantwoord

De effecten van kunstmatige intelligentie op SEO

Omdat de algoritmen van chatbots zoals Bing en GPT-4 zo goed zijn in het geven van gepersonaliseerde antwoorden gebaseerd op de zoekgeschiedenis, gedrag, en locatie van de gebruiker, betekent dat ook de content die ai laat zien heel specifiek gericht is op de gebruiker. Dit betekent dus dat Ai vaak meer algemenere teksten negeert, omdat het niet relevant is voor de gebruiker.

Personalisatie wordt steeds belangrijker

Dit betekent dus dat SEO-strategieën veranderen. Content moet gericht zijn op een specifieke doelgroep met zeer specifieke informatie in plaats van een algemene doelgroep met algemene content. Het mooie aan ai is echter dat je het ook kan inzetten om juist je teksten meer gepersonaliseerd te maken richting de doelgroep waar je naar schrijft. Of je kunt ai inzetten om met ideeën te komen voor gepersonaliseerde content.

Je kunt nu op grote schaal content maken

Omdat ai zo goed is in het analyseren van data op een massieve schaal, betekent dat de ai zeer goed is in het genereren van teksten. Dit bespaart ontzettend veel tijd en moeite en het maakt je zeer efficiënt. Echter, is het wel belangrijk dat je ai gebruikt als een tool om beter te schrijven en om meer te schrijven, maar niet inzet om alles te doen. Ai staat er namelijk bekend om incorrecte of incomplete informatie te geven en je lezers zullen dat doorhebben. Of als je teksten schrijft in opdracht van een klant, zullen ze het ook doorhebben. Schrijf dus altijd je eigen teksten en gebruik ai alleen maar om onderzoek te doen of toe te voegen aan de tekst die je al geschreven hebt.

Hoe kun je omgaan met deze veranderingen?

In de afgelopen maanden zijn de richtlijnen van Google Search veranderd vanwege ai gegenereerde content. Je kunt ai alleen gebruiken om kwalitatieve teksten te genereren en niet om snel heel veel teksten te schrijven en posten zodat je beter rankt. Als je met deze verandering wilt omgaan, is het belangrijk dat je dit in je oren knoopt.

De toekomst van artificial intelligence

Een ding is zeker Ai chatbots zullen worden blijven ontwikkeld en alleen maar beter en uitgebreider worden. Kortom, let dus goed op ontwikkelingen in de ai space.

Een greep uit onze blogs
Uw advertentie hier?